bulletproof

det första jag måste säga; fytusan vad man pendlar
upp och ner i humör och hur man mår här.
det är så mycket att lära sig, att ta hänsyn till, att kunna kontollera.
att hantera barnen, göra allting på rätt sätt, rädd för att göra misstag.
igår hade jag en hemsk eftermiddag, och imorse var det med jobbigt.
men nu mår jag helt plötsligt mycket bättre, helt knäppt.
det är många psykosociala saker som händer nu,
men om någon månad hoppas jag att det är mycket bättre!
jag vill liksom inte ge upp heller, det är ju detta jag velat så länge!
mål har jag ju också med denna resan/detta året;
- gå ner i vikt
- bli bättre på engelska
- ha mitt livs äventyr
- skaffa större kontaktnät

jag hoppas verkligen jag kan fullfölja mitt år, det är ju detta jag vill!

igår var första eftermiddagen jag hade flickorna själv,
och sen behöver vi inte prata mer om det tack..
när de sussat ner sig i sina sängar hade jag och min hostmom
lite tjejkväll typ, käkade popcorn, tittade på folk som skulle
köpa sitt första hus och pratade om en massa saker.
det var skönt, känna att man skapar sig en nära kontakt
med en människa man ska bo med i 1 år liksom.

lite halvhektisk morgon som vanligt, mycket som ska göras..
min förskylning är dock bättre, så en :) för det!
precis varit ute och kört för första gången med min hostmom,
det gick bättre än väntat och var inte så svårt.
trots att det är en automatare och en stor van.
vi stannade på jitter's och jag köpte varm choklad :)
hon sa att om jag har tur kan jag ha mitt washington-licens
inom kanske 4-5 veckor, och hur mycket frihet är inte det ;D
kommer bli så skönt när man blir mer självständig här,
träffar kompisar och massa andra saker, börjar träna osv.
nu har jag lite ledig tid, ska fixa lite på mitt rum.
och om en timme ska jag hämta minstingen.
snart är det helg, jag måste titta på "mammas pojkar" och
idolfinalen när jag har tid, försöker hänga med lite där hemma.
min chokald är dock slut nu, den som är så mumsig!

tjingeling!

här kommer lite bilder från new york veckan :)



Kommentarer
Postat av: Ida

Du är tuff andréa som gör detta, du kommer ha ett underbart år, det är jag säker på :) Har du öppnat något av paketen än? :P

2009-12-11 @ 23:19:27
Postat av: Emelie

Du är starkare än du tror. Bara själva grejen att du satte dig på planet är ett stort och modigt steg. Men vill bara att du ska veta, att om du avbryter ditt år så är du ingen förlorare. Jag kände mig som en riktigt looser när jag åkte hem, och hade ångest för vad folk skulle säga hemma. Men idag är jag glad att jag inte stannade kvar. Och känner mig absolut inte som en förlorare, utan snarare en vinnare. För jag gjorde det, kanske inte så länge som de andra, men efter omständigheterna så hade ingen stått ut, och jag är stolt över att jag för en gång skull tänkte på mig själv. Så Andrea, det är ditt liv, och det är du som bestämmer om du är en vinnare eller inte. Och du kan redan räkna dig som en vinnare för du satte dig på planet. Du är kanom duktig. <3

2009-12-13 @ 22:11:06
Postat av: Andréa

ida, tack. jag försöker hålla mig i skinnet hela tiden, det är ju detta jag vill! har inte fått de än, mamma har skickat de :) var några saker som inte fick plats i väskorna. men när de kommer i veckan ska jag öppna en, jag lovar! :)



emelie, tack för orden. det hjälper! problemet är att åker jag hem känner jag mig misslyckad, nu vill jag inte åka hem. jag håller på att vänja mig vid allt :) men tack för orden, det värmer mycket! hoppas du har det bra i åre och att du inte har för mycket hemlängtan! <3

2009-12-13 @ 22:46:20
Postat av: Empan

Men ett misslyckande är när man inte ens provar. Du har provat. Så misslyckad är du inte. Men det viktigaste utav allt är ju trots allt att du mår bra. Sen vad alla andra tycker är ju bara till att skita i. I Åre är allt kanon. Men är ju inte andra sidan världen heller. Känner mig mer hemma här än i usa. Så det här ska nog bli bra. (:

2009-12-15 @ 11:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0