I don't wanna be lonely

ojoj, nu har två dagar gått utan att jag har uppdaterat er!
ja, har gjort två jobbdagar nu, men är inte så mycket jobb.
mormorn är här fram till torsdag så hon gör allt och jag hänger på
och tittat och lär mig, vilket är en bra början.
har vant mig vid att vara här nu, och ungarna lär jag känna mer och mer
för varje dag, lär mig hantera de och hur de är som personer :)
ska snart börja köra med, så att jag kan börja ta mig någonstans!
och i helgen ska vi fixa mer med mitt rum och badrummet.
är ledig 9-11 om dagarna, så om någon vill ha skypemöte då
så funkar det utmärkt! (dock + 9 timmar för er i sverige).

här är sjukt kallt nu, typ minst 10 minus och runt där omkring.
man får ha mycket kläder på sig och även på dagarna i huset är det kallt!
vet inte om min hostmom sparar pengar eller något men hon har
ju inte temperaturen överdrivet högt, här är det ju fahrenheit med
så det är lite svårt att veta men man får gissa :P
har ett protabelt element i mitt rum, som jag brukar ha på på dagarna
men stänger av det på nätterna, och inatt vaknade jag och här
var bara 13 grader inne :| men som tur är är sängen varm och täcket tjockt.

måste berätta om en rolig sak igår; L är på toa.
hon måste gå och "poopa", när hon är klar tittar
hon ner i toastolen och säger "that was a hard one".
jag skrattade sjukt mycket, herregud! vem gör så? ;P haha.

idag var de och la in en ny matta i källaren.
så igårkväll bar vi ut alla saker och idag bar vi in allting igen.
har precis kommit hem från starbucks, en finsk
au-pair kom hit och skulle prata med min hostmom
och hon frågade om jag ville hänga på, för det är typ au-pair träffar
där varje tisdag kväll, och varför inte? så jag hängde på :)
nu har jag sett bellevue centrum typ, och träffat lite människor.
tog min vanliga latte, som smakar typ julafton :)
det känns dock lite ensamt om jag ska vara ärlig, visst trivs
jag men det är ju inte samma kontaktnät som hemma.
man måste liksom börja om känns det som, och jag tycker
det är svårt i denna åldern, men jag har ju bara varit här i
4 dagar så det borde ju inte vara några problem.
det är väl bara nu i början det är jobbigt, jag tycker det i alla fall.

nej, nu ska jag svara på mammas mejl och sen bädda ner mig!
det kommer en ny dag imorgon och fler saker att lära sig.

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: karin

Jag vill ha skype möte!

2009-12-10 @ 06:08:35
URL: http://kaar1n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0