now i'm in new york

jag har varit här ett dygn nu, trivs helt ok :)
tog lång tid att flyga, och det var kallt, trångt och jobbigt..
sov typ ingenting heller och när jag landade åkte jag bil i två timmar
ut hit till skolan som ligger på long island.
delar rum med en thailändare och en mexicanska, men det går fint.
har träffat härligt svenskt folk och vi har massa kul!
lektionerna är roliga, lite dryga bara. går ju i skolan typ 8 a.m to 6 p.m.
så det är långa dagar, och maten smakar pyton! men vi överlever..
min adapter funkar inte heller, så jag får låna en av min rumskompis :)
får väl fixa en när jag kommer till seattle.
fick paket idag av min familj, en korg med lite smått och gott.
har inte öppnat den än, och de har betalt min NY-trip på torsdag!
underbart eller vadå, jag har bara pröjsat för turen upp i rockafeller tornet.
alla där hemma sover nu , och jag ska snart bädda ner mig.
är en lång dag imorgon med, men vi har roligt i klassen :P
ringde hem innan idag, kändes skönt att höra mammas och pappas röster.
det var ett sorgligt farväl i måndags förmiddags, många tårar.. ;(
men jag kommer ju hem igen, tröstar mig med det.

nej, nu ska jag leta upp mina kompisar och sen bege mig ner i sängen.

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh thailändskor är så roliga xD försök få henne att prata svenska ;) de låter jättekul, haha (hade en thailändsk utbytesstudent i klassen innan :) )

2009-12-02 @ 11:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0