homeless

nej det är jag inte, haha. men hemma är vi i alla fall :)
och det märks verkligen, regn och kallt i seattle..
tyckte inte om att lämna florida, men vi var ju tvugna.
det känns ju alltid skönt att komma hem efter en resa.

igår gick vi upp tidigt som tusan, packade och lämnade hotellet
och körde till flygplatsen. gjorde allt "spännande" där och sen var
vi på väg. vi mellanlandade i denver och sen vidare mot seattle.
sov mest på planen och var buddy med min ipod :)
vi var framme typ 14 seattle tid, så vi hade redan varit uppe många timmar..
möttes av kallt och molningt vilket inte alls var någon hit hos
varken mig eller ungarna, haha. när vi väl var hemma lastade vi in
allt från bilen och jag gick ner på mitt rum, mitt älskade rum! :P
skönt att komma iväg från familjen för trött på ungarna var bara förnamnet.
packade upp allting och slängde in en lite tvätt i tvättmaskinen.
upptäckte att internet inte funkar hemma, fortfarande inte!
men hoppas att det kommer igång snart för facebook funkar inte här.
har massa svenska hollywood fruar att titta på med på tv3 play :)
lade mig i sängen och tittade på disney chanel och höll på att somna..
eftersom det var gwenns birthday igår så fick vi ju fira lite trots att
vi rest hela dagen. så de körde och handlade så vi hade något att äta.
frukost blev det till middag; pannkakor, bacon och hallon :D
till efterrätt käkade vi lite tårta och kl. 19 låg jag i sängen redo för att nana.

vaknade ju dock vid 5 imorse och hörde att alla andra var uppe med.
nu är vi ju vana vid eastcoast tiderna men hoppas vi vänjer oss tillbaka snart! haha.
gick sen upp och gjorde vid mig och sen upp till ungarna.
och snacka om vilken morgon, haha. hysteriskt, flamsigt och jobbigt.
räcker det som en beskrivning? men de var lite exalterade över
att gå tillbaka till skolan efter spring break och sånt, så hoppas det är bättre senare.
på min lediga tid var jag var på banken, vek tvätt och fixade i mina garderober,
städade och plockade iordning på rummet och lite annat småpul.
L ska sova middag när vi kommer hem och jag har massa städning och tvätt
att pula med, det blir väl mitt intresse denna veckan..
ikväll blir det nog till starbucks och vara lite social med andra aupair brudar :)
gymmet blir det imorgon, fortfarande inte fått mitt schema för veckan men
jag hoppas att det är som det brukar, haha.

mitt körtkort har kommit och även min check från CC så nu känns
allt ännu lite bättre om jag ska vara ärlig :P har mejl och grejer jag måste
svara på och skriva så jag får pyssla med det senare i veckan..
inga särskilda planer för resten av veckan, typ gymmet och sånt.
vill gå på bio i helgen, annars blir det en spontan helg :)
men nu vet ni i alla fall att jag lever och är hemma och tillbaka i vardagen.
måste säga att det käns lite konstigt att säga hemma, men det är det ju.
mitt hem under en viss period. mitt riktiga hem kommer ju alltid vara i sverige :)

tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0