one time

varit en bra men rätt seg dag idag :P haha.
jobbade min timme imorse, sen hem igen.
hade skypemöte med emma och jonna :)
så roligt att höra från de och många skratt blev det med!

vid halv tio körde jag och min hostmom till doktorn,
en trevlig dam som ville veta mycket om au-pair programmet.
hon konstaterade att jag har pityriasis rosea.
en hudsjukdom de inte vet vart den kommer ifrån och det
finns egentligen inget botemedel för det heller.
det försvinner typ av sig själv, men det kan ta upp till
6 månader, men när det väl är borta är det borta.
att det kliar lite är normalt, men blir det värre ska jag kontakta henne igen.
man ta vissa piller, men de måste man ta när man ska somna
för de gör en yr och virrig liksom, så får se om jag köper de.
just nu vill jag bara bli av med, så fult och ofräscht..
men jag överlever väl, nu vet jag ju vad det är.
även om jag blev lite besviken över diagnosen..
hon vägde och mätte mig med, och kollade blodtrycket.
det var bra, är lika lång som innan och min vikt står still, helt sjukt! haha.

efter det körde jag och hämtade L, vi gjorde lunch och var ute lite.
sen hämtade vi de andra två, och vi har varit hemma
hela eftermiddagen, jag har tvättat och de har lekt.
lite småbråk hit och dit men nu känner jag att jag kan hantera det!

precis när min hostmom kom hem körde vi igen, till en kinarestaurang.
så sjukt god mat, och är grymt mätt :) men mums!
provat allt möjligt och det är absolut inte som hemma, haha.

L ska sova med mig inatt, ska upp och hämta henne senare..
nu ska jag på med pyjamas och titta lite tv.
det har jag inte gjort på år och dagar känner jag!
ska snart ladda upp lite bilder på facebook med :)

tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0