glamorous

ja man skulle kunna tro att detta livet är glamoröst men icke sa nicke.
det känns som lite housewife-feeling när man lämnar ungarna någonstans
i gymkläder med starbucks, bilnycklar och mobil i högsta hugg.
man hade ju inte klagat på mer i lön men det finns samtidigt både
starka fördelar och nackdelar men det här äventyret på andra sidan.
dock älskar jag det och hade inte velat byte ut det mot något :)
speciellt inte när flickorna leker pingvin, äter isglass eller det trillar ut
en tand så de blir helt superglada för att the tooth fairy ska komma på besök.

idag så har jag förresten varit i staterna i 7 månader, vilket betyder en tredjedel
om man nu ska räkna mer förlängningsmånaderna. 7 done, 14 more to go.



tennis har börjat som vår nya hobby med. roligt men svårt.
kanske är det detta vi ska sysselsätta oss med i sommar?
när det ligget vid vattnet, man ser solnedgången och alla snygga
båtar som ligger och puttrar vid vattnet klagar man inte.



och den dagen jag kan gå in i dessa affärerna och faktiskt köpa något,
inte bara dregla och titta så kommer jag vara mycket lycklig :)


man kanske ska hitta sig någon rik microsoft dude som äger en snygg
bil, fett hus vid vattnet någonstans, kanske en yacht till och med!
det är väl den stora amerikanska drömmen? vad vet jag.
vem vill inte leva et maria montazami liv liksom ;D
men den drömmen får jag nog fortsätta och leva kvar i mitt aupair liv.
dock ibland känns det som om jag svävar på moln.
den dagen man åker hem föralltid kommer väl verkligheten slå en i facet.

tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Emma

pengar och kläder är inte allt !

2010-07-02 @ 01:44:24
URL: http://iimmma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0