svennebanan

där är jag hemma i mitt hus i bellevue igen men där är egentligen inte länge,
på lördag morgon tidigt är jag på resande fot igen och då borta i två veckor.
precis packat upp och snart får jag börja packa igen, haha. ingen rast och ingen ro!
skypade med mamma och pappa innan :) ska snart lägga mig och läsa min bok
och sen till gymmet. är ledig till 15.30, men sen jobbar jag typ till 20..
har dock redan jobbar 6 timmar när jag och G flög hem, det var alldeles för tidigt.
gick upp 4 am MN tid, vilket är 2 am här hos oss. Tjänat två timmar men trött är jag allt!
som sagt så har min helg varit kanonbra, både med väder, aktiviteter och människor.
minnesota påminner mycket om sverige får jag säga. nästan lite skrämmande..
kanske därför alla skandinavier emigrerade dit förr i tiden. minneapolis/st. paul är mycket
fint och skulle kunna tänka mig att bo där. dock väldigt varmt och humid, vilket gör att
man blir genomsvett på ingenting! och så har de jätte kalla och snöiga vintrar, haha.
har man ett mall på 500 butiker lockar det ju bara lite, men nej det var för stort!

fredag: vi tog en biltur upp till duluth, en hamnstad två timmar norrut. mycket mysigt och fint :)
vi besökte ett museum, ett akvarie (lite halvtråkigt dock), såg en stor båt komma igenom en
upp-och-ner bro, rätt coolt faktiskt. vi besökte ett gammalt mansion, mycket stiligt och exklusivt!
trots att det var över 100 år gammalt hade jag lätt kunnat flytta in där, dock hade jag aldrigt haft råd..
dagen slutade med middag på perkins innan får biltur tillbaka hem till grandma.



G (med sitt nya korta hår) och grandma :)





här kommer båten!






the nature is pretty and my camera is making it even better!

lördag: karolia kom till oss runt 10-tiden och vi stack in till minneapolis downtown.
vi stack till en svensk affär och där blev det saker inhandlat! nyponsoppa, mariekex och skumtomte.
de hade mycket svenskt och det kändes nästan som om vi var hemma och handlade :P
sen åkte vi till american - swedish institute, och där fanns det mycket intressant att titta på.
mycket cirkulerade runt vårt nya brudpar. nästan lite överdrivet där ett tag.
sen tog och karolina hennes bil och åkte till mall of america, shopping för fulla muggar!
bidrag nog rätt bra till stadsekonomin ;D men man betalar ingen skatt så lite pengar tjänade jag, haha.
vi stack ut och käkade med hennes kompis malin efteråt på chammps, mycket smarigt.





söndag: sovmorgon, riktigt skönt! vi gjorde oss redo och körde ner till minnesota zoo.
spenderade några bra timmar där med mycket roligt att titta på :)
när vi kom hem sprang vi i vattenspridaren och sen låg vi i skuggan och tog det lugnt.
grandma's vänner kom över senare och vi hade middag med de, mumsigt!
sen bestod resten av kvällen av packning, dusch och läsa. älskar min bok :)
mitt inne i den och kan knappt sluta varje gång. nej nu måste jag göra lunch.

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0