tell me why

varför man måste ha en liten gråtstund och vara extra gnällig innan man
går och lägger sig trots att man fått stanna uppe längre och ätit efterrätt?
första dagen på sommarlovet och jag var till och med extra snäll idag.
min 4-åring är ett monster helt enkelt ibland, och det går mig på nerverna!
bara tanken på att familjen är påväg till semester nu får mig att vilja dö..

idag har vi gjort en himla massa tycker jag. vi tog en promenad, relaxade vid tven,
lekte någon prinsessak, var ute och slappade och hade det skönt, filmtajm!
en hel del helt enkelt. när min hostmom kom hem stack vi ut och käkade.
sen hem och nu sitter jag här, alla är äntligen i sängen och sover förhoppningsvis.
jag är faktiskt inte så trött men sova hade ju ändå inte varit helt hel ;P
fjällar gör jag med som tusan, i pannan och på baksidan vid låret/rumpan.
men det är väl konsekvenserna när man ska bränna sig och få solsting och allt..
måste baka en browniepaj imorgon med som jag ska ha med mig till vår BBQ!

som sagt, första dagen på sommarlovet idag för flickorna. bara fram tills september kvar nu?
vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag hoppas vi tar oss ur levande.
det kommer vara mycket camps, semester, poolen, parken och sådant myspys :)
hoppas på bra väder med för än så länge är det inget att hurra för.
så nu är det nyss schema som gäller, 8.30-17. rätt så vanligt så bara att vänja sig.
kommer dock vara ledig en fredag förmiddag eller eftermiddag i veckan :)
annars jobbar jag för mycket, bara 45 timmar i veckan som sagt.
och efter sommaren när alla 3 är i skolan hela dagarna blir det nytt schema igen.
nu har jag lite mer disk att pula med sen ska jag nog hänga framför denna dumburken.

tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0