tomorrow in a bottle

hela helgen har nu passerat, det är måndag och jag är ledig!
det har dock regnat hela helgen så så roligt har det ju inte varit.
har precis käkat frukost med familjen, blev typiskt amerikanskt.
skypade med mamma innan :) jag var nyvaken och lite yr, haha.
det är planerat en trip in till seattle senare men i detta regnet vet jag inte..
familjen ska på BBQ hos vänner senare, hakar kanske på med de.

igår firade jag 6 månader, ett halvår, här i staterna, och det är sjukt!
tiden rullar på så snabbt och jag känner mig inte ens halvfärdig med allt jag
vill göra under min tid. förlängning blir det, även om allt ändå inte känns
helt ok och bra just nu.. ibland känner jag mig bara i vägen och allt jag gör
uppskattas liksom inte. det är gnäll och suckande lite överallt hela tiden.

i lördags var det gummistövlar och regnjacka på! haha. friluftsmänniska som jag är ;)
ehm, denice och hennes föräldrar kom och hämtade mig vid 11-tiden.
vi körde inåt staten, typ 30 min, till ett vattenfall som ligger här.
trots molnigt och kallt så var det fint, och stort med för den delen!





där var ett par som gifte sig i värdhuset intill och tur med vädret hade de ju knappast..
efter det begav vi oss för lite starbucks, alltid mysigt :)
en trip till IKEA blev det (svenskar som vi är), haha. åt kötbullar och lite ahlgrens bilar.
sen körde vi till southcenter mall, jag köpte nya jeans för hade ett par som gick sönder
i veckan. vilket ungarna tyckte var hysteriskt roligt; "andréa, there is a hole in your pants!"
vid 19-tiden kom vera och hämtade mig och vi drog upp till nicolette's place.
"have we arrived to the playboy mansion?!", haha. de har nyss flyttar och huset var grymt
stort och snyggt. de rika de kan om de vill, så heter det väl här borta..

vaknade rätt tidigt igår, ungarna och djuren gör mig galen just nu!
sover knappt och blir väckt 10 gånger per natt, inte så roligt..
vera kom och hämtade mig på förmiddagen och vi stack till gymmet en runda.
det gick riktigt bra faktiskt! jag märker hur bra det har blivit för mina knän framför allt.
kan springa mer, snabbare och längre. innan kunde jag ju knappt springa alls..
vid 13 stack vi in till seattle :) northwest folklife festival, typ multicultural festival.
massa roliga saker, knasiga människor, härlig musik och annat spännande.



med ben&jerry glass i handen blir man ännu gladare ;)



men efter ett tag tog regnet över och vi gav typ upp, stack och käkade pizza :)
sen hem till mig för filmkväll med popcorn och våra beanbags!
fick många roliga och intressanta samtal under kvällen, haha.
att låtsas att man är amerikan är ju inte helt fel, speciellt om folk går på det ;D

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0