winter wonderland





kallt kalllt - brr. blåsigt! "I'll throw this ball on you"

ja självklart skulle ungarna ut i snön och leka och jag fick ju självklart haka på.
det har snöat massa hela eftermiddagen, men de säger det ska försvinna till helgen..
kanske vi ska vara glada för, för det är snökaos överallt. de är ju inte vana
vid snön här som vi är i sverige; inga vinterdäck osv. så skolor stängs, ingen
kör till jobbet och alla stannar hemma typ. självklart är det ju folk som ska ut på
motorvägarna som slutar med att de inte kommer någonstans så de lämnar bilarna
och promenerar iväg, rätt knas enligt mig men klart. man känner sig lite handikappad!

imorgon blir det nog ingen skola för ungarna, så det blir la en lång jobbdag imorgon med.
slipper dock gå up 5.50 - så det klagar jag ju inte på. börja kl. 8 är lite skönare :)
min hostmom opererade sig ju idag så just nu är jag nanny - hushållerska - personlig assistent.
lite allt-i-allo, men idag klagar jag faktiskt inte. brukar jag ju göra..
hoppas bara jag får likadan behandling när jag är nära att ligga på dödsbädden.
ska snart bädda ner mig i min varma säng för inatt blev det inte särskilt mycket sömn ;/
dock har jag mycket julkänsla i kroppen; i helgen var det både julmust och glögg,
massa julmusik, pianospelande av denice själv samt snö och kallt :)

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0