first day of fall

idag är det första oktober, men solen lyser och det är hyfsat varmt.
det klagar man ju absolut inte på, dock kommer nog regnet nästa vecka..
hoppas det håller sig borta på söndag för då är det ju baseboll för hela slanten!
skype med mamma och pappa imorse, det funkade faktiskt för en gångs skull.
och nu visar det sig att denice föräldrar kommer vara här samtidigt som mina, vad är oddsen?
sitter just nu och hänger på starbucks, hade en starbucksdate innan med med denice.
min äldsta har speech therapy så jag fördröjer tiden med att sitta och glo vid datorn.
jobbar tills 19 typ, sen ska vi alla ut och äta på cheesecake för det är E's gotcha day :)
efter det blir det bio med mina två höns, vi ska se "facebookfilmen" som jag kallar den, haha.
hört att den ska vara mycket bra så jag har höga förväntningar.

vill bara säga, vad håller på att hända med sverige?! mord, bankrån, våldtäkter och skit hela tiden.
varje gång jag öppnar aftonbladet.se är det något som har hänt. jag var rätt för att åka hit
till staterna men nu är jag ju nästan rädd för att åka hem för att det ska hända något.

igår var det en lång och mysig promenad på mercer med denice och josse, och sen pannkakslunch :)
torsdagar börjar bli våra pannkaksdagar, vilket det är egentligen är i sverige med.
bara ärtsoppan som fattas även om jag inte äter det, haha. vart ska vi nästa torsdag?

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0