här är jag

ja sverige - osby, här är jag! det trodde ni aldrig va, haha.
tycker fortfarande att det känns lite drömaktigt att jag sover i min egen säng i mitt hus,
umgås med mamma och pappa, får krama alla mina nära och kära, det är underbart! :)
efter nästan 11 månader utan detta så behöver man det, speciellt när man planerar att vara
borta från det i nästan 2 år. men ja, nu gör jag det officiellt att jag är hemma!
landade "vår" tid runt lunchtid i fredags, tog tåget hem och där stog mamma och mötte mig <3
fick lite tårar i ögonen, men vi har diskuterat mycket fram och tillbaka att det känns knappt som om
jag har varit borta - inte så länge som det har varit i alla fall. har sett mångas överraskade ansiktet
på 2 dygn och jag måste säga att det gör mitt liv ännu bättre, det var ju så här det skulle vara!
efter att hållt detta hemligt i runt 4 månader så var jag påväg att spricka förra veckan..
men nu är jag här och får prata svenska hela tiden och njuta av min barnfria tid.

i fredagskväll började det med att mormor&morfar och farmor&farfar kom hit på kvällen,
och vilken överraskning det blev :) chock var väl bara förnamnet om jag säger så.
vi åt piroger, drack gott vin och tillslut blev det marängsviss, och mums på det!
annan svensk mat jag redan ätit är lösgodis, mjukost, bröd, gréveost osv.
de gick hem rätt sent, och efter att ha varit uppe i 36 timmar och sovit 3 av de gick jag och la mig.
14 timmar senare vaknar jag av att mamma öppnar dörren, fortfarande trött..
men jag känner mig inte så farligt jetlagad och det är väldigt skönt får jag säga.
familjen stack på kalas igår och jag njöt av att bara vara hemma själv i vårt hus :)
michan kom hit och vi körde och köpte kebabpizza! och ja, lika gott som jag föreställt mig.
vi gjorde vid oss och sen drog vi till hanna på förfest. vilket kramkalas det blev!
men det var mycket bra med dricka och sen drog vi till speakan, min första och sista gång tror jag.
träffade många härliga människor under kvällen, vilket gjorde det trevligt och en tequila på det gjorde susen.







mitt liv funkar inte utan dessa brudar - ni är bäst!

var ute på en promenix med michan innan, det behövdes får jag säga.
får se vad resten av dagen kommer bestå av, familjetid hoppas jag :)

tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0