au pair livet

jag vet inte riktigt vart jag ska börja förklara detta liv för det är något
alldeles extra egentligen. it's not the american dream I'm living, even if I wanted to.
att göra andras hushållsarbete, ta hand om andras barn, ha 2 veckors semester
på ett år, ha en timlön på ungefär $5/35 kr, obekväma arbetstider utan extrabetalt.
nej detta jobb kan man inte kalla glamoröst precis, eller vad tycker ni?

jag trodde detta skulle vara the time of my life, my big adventure.
även om det är bättre än att vara hemma så är det väl inte en höjdare!
jag gör ju samma sak varje dag, varje vecka. inte något nytt precis om man säger så.
och mitt lilla rum jag lever i (även om jag älskar mitt rum) så är det den enda
privata plats jag har i detta huset på denna plats. lite långtråkigt ibland..
ett plus är ju alla resor jag får göra, både själv och med familjen. att jag har mina
lediga helger gör det väldigt skönt, även om jag ibland inte gör något vettigt.
alla de platser jag fått se uppskattar jag väldigt mycket och mer kommer det!

och jag är glad att jag fått lära känna de människor jag träffat och stött på på vägen.
mina kära hostkids - de har lärt mig så mycket om mig själv, livet, kärlek och en massa
annat jag inte trodde fanns. mina nyfunna bästa vänner, vad skulle jag gjort utan de?
jag har en vardag här som är helt olik och kommer aldrig bli samma där hemma igen,
även om det är mycket hemifrån jag saknar (missförstår mig inte, jag har inte hemlängtan)
så är det ändå vissa saker jag önskar kunde vara med mig hela tiden här borta.
lämna denna plats kommer dock bilda stora tomma hål inom mig som kommer vara svåra
att fylla, men jag ska göra mitt bästa till mitt nästa stora äventyr i livet.

tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0