sverige

åh - det är så mycket jag saknar med hemma och sverige just nu det är nästan
lite jobbigt, det är inte hemlängtan gott folk! men lite halvknas känns det ibland.

filmjölk, familjen, liten by, nybakade bagerifrallor, ut och party, hemmamys,
vänner, lugnt och skönt, lite människor, shopping, 8-5 jobb, små bilar, stugan,
rolig tv, lösgodis, svensk husmanskost, skåne, min säng, stressfritt.


detta är bara några av de saker jag kommer se mycket fram emot när jag sätter
foten på svensk mark igen i slutet av september, längtar redan en hel del kan jag säga.
även om jag är sjukt taggad på allt jag har kvar att se och göra här och verkligen
kommer njuta av de resor som är kvar (mest därför jag är kvar här), klart jag kommer
saknar ungarna ja, så känner jag mig nästan redo för att nytt steg i livet.
avsluta mitt kapitel här och börja på något nytt som kommer ta mig någon annan stans.
ta riktigt klivet in i vuxenvärld liksom, flytta hemifrån, börja plugga osv.
och jag vill resa mer, mycket mycket mer. ingen förvåning va? jag vill resa jorden runt!
så är det och det ska ha hänt innan jag dör, det kommer jag lova er. någon som vill följa med?
ingen som säger att allt ska hända när jag är ung, har ju 70 någonting år kvar att leva så.

även om det kommer vara väldigt svårt att lämna denna plats och denna livsstil, för detta
levnadssättet finns liksom inte hemma och det går inte riktigt att skapa det heller,
så kommer jag nog med en lättnad i kroppen och ett leende på läpparna komma tillbaka till
platsen som jag alltid kommer kalla hemma. spelar ingen roll vart i världen jag kommer
befinna mig eller bosätta mig, jag vet vart mitt hem är och det kommer alltid finnas där.

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är lätt på en jorden runt resa! (: säg bara när och hur så hänger jag med. I miss you! <3

2011-01-17 @ 16:32:56
Postat av: Malin Karlsson

leta efter "buttermilk" i kyldisken, inte exakt som den svenska filen (ngt tunnare) men absolut god:P



åhh, resa, resa-jag vill också!!!:) ha det bra!

2011-01-20 @ 09:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0