tillbaka till vardagen

åååh - vad det är skönt att ungarna är tillbaka i skolan och jag kan krypa ner
i sängen igen efter att jag släppt av det. kommer vara konstigt och åka hem sen
och ha ett vanligt 8-5 jobb, för så är det ju absolut inte när det gäller detta jobbet.
du kan jobba de mest obekväma tiderna utan att du egentligen tänker på det?
inte för att jag jobbade så mycket detta lovet och tack för det! jag hade ju en skön semester.
ändå är det skönt att vi börjar komma tillbaka till vår vardag igen.
skolan, min skola, börjar på fredag och jag ska bli duktigare på att hänga på gymmet i
veckorna hade jag tänkt. jag har ju ett nyårslöfte att hålla trots allt ;)

sömn, att sova ordentligt, har jag blivit jätte dålig på. är glad om jag kan skrapa ihop
7 timmar om natten. det låter kanske mycket men jag behöver egentligen mer.
jag måste bli duktigare på att lägga mig i tid och inte sitta uppe vid dator/TV och stänga
av min iphone.. smsar jag inte så finns det roliga spel man kan underhålla sig med.
i helgen vet jag redan att inte kommer bli så mycket sovande.. tur då jag har min lediga
tid så jag kan sova antingen på morgonen eller ta mig en liten nap runt lunchtid :)

förövrigt börjar bli väldigt trött på att inte få styra mitt liv helt och hållet själv, är ju fortfarnade
under husregler och det börjar bli liiiite tradigt just nu får jag säga.
är trött på att behöva göra alla andras tvätt, städning, matlagning, renbäddning osv.
plus sen så gör jag ju mitt eget! jag vet att jag valt att förlänga men argh!
har drygt 8 månader kvar och jobba och massa resor inplanerade på vägen så jag får
väl hålla ihop masken och köra på mitt race. dock längtar jag lite tills jag får sätta
foten på svensk mark och ta igen all tid med mina nära och kära där hemma :)

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0