east coast

ja det är väl på tiden att jag uppdaterar er om min semester, runt en månad sen nu.
antar att jag kan skylla på mycket att göra och att jag är väldigt seg ibland, haha.
drar allt i samma inlägg för att gära det lätt och bilder kan ni titta in på facebook :)

boston: spenderade 3 dagar hos underbara marie! tittade in hennes neighbourhood, var och
såg blue man group - vilket var sjukt bra och underhållande! jag hade egentid i downtown,
besökte harvard university, gick längs newbury street (shopping gata), filmkväll och mys,
trevliga restaurang besök och bara härligt att få umgås med min osbytös. tack för allt! :)

washington d.c: jag och mammsen besökte denna stad i två dagar, och vi prickade in bra dagar
för vi fick höra president obama hålla tal vid the capital, se alla som graduated från universitet
och strålande sol och värme :) utöver detta besökte vi olika museum i the smithsonian, sett
vita huset, besökte abramham lincolns egna lilla hus, stått bredvid the washington monument.
den långa poolen man vill se när man är där, som gör the mall så coolt var tömd pga någon
ombyggnad eller något och snacka om att jag var irriterad! på kvällen satt vi på en uteservering
och bara njöt av semester :) tågresorna gick bra och det är alltid roligt att ha roligt åt andra
människor, haha. mycket skoskav hade jag med efter mycket gång, men det var det värt :)

new york city: kan ju börja med att säga att även om det är en stor, galen folkberikad stad så
är det ändå något speciellt med stället som gör att jag gillar det väldigt mycket. efter två besök
i NYC under au pair tiden så blir jag bara mer och mer intresserade av vad som erbjuds där.
okej, så vad hände? vi bodde på hotell mitt i midtown typ, två blocks från times square, gött mos!
besökt det mesta och popoläraste som utmärker staden till det som den är, t.ex. central park,
fifth avenue, bloomingdale's, rockerfeller center, frihetsgudinnan, times square, ground zero,
wall street, guggenheim museum, top of the rock, eataly, take out food. vi har åkt turistbuss -
vilket var värt pengarna till 100 %, haft slappekvällar på hotellet pga trötta ben och mycket
action under dagarna, vi har gått hur mycket som helst (ljuger nog inte om jag säger att vi gick
en hel del mil under hela vår semester tillsammans), mamma har shoppat lite granna, vi har
ätit starbucks till frukost eftersom jag fick päronen till att älska det när de var här i seattle.
som sagt var det full rulle varenda dag men jag har sett mycket och det var värt alla blåsor på
fötterna, alla svordomar över ont överallt, att inte veta vart vi ska eller att det regnade en massa.

det var en underbar semester med mamma och jag hade inte kunnat få mycket bättre ledig tid.
detta var som sagt mina sista semesterdagar under tiden här borta men det var de bästa ever!
men det är ju mer resor på schemat innan hemfärd; 2-3 veckors roadtrip med värdfamiljen i juli
och när tessan kommer är det 3 veckors semester i cali, vegas och seattle. ska ta henne runt om
här där jag bor, vi ska gå på baseboll match, äta på cheesecake factory, SHOPPA! osv osv osv.
det kommer bli ett underbart galet och bra slut på ett roligt, spännande och lärorikt kapitel i mitt liv.

tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0