sminkexperiment

efter många youtube klipp och önskan att kunna göra det bättre tog jag och marie igår tag i sminket och satt hemma hos henne under eftermiddagen och försökte oss på det ena och det andra. jag gjorde ett blåinspirerat öga och ett lite halvsotat, plus ett med ljusa/bruna toner, och jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med vad jag åstadkom. dock vet jag ju hur man sminkar sig, haha. det är inte det, men roligt och se om man kan göra något lite mer avancerat och prova på nya grejer, och framför allt våga använda färg! tycker det är skit snygg med mycket färg runt ögonen, speciellt om man matchar det med någon färg man har på kläderna. jag körde utan lösögonfransar, mest för att jag inte orkade. men det hade ju blivit med dramatiskt.



checka in bloggen www.lindahallberg.se/ önskar jag var så begåvad som hon var, hon har ju dock gått i skolan men jag känner inte för att spendera drygt 70 lakan för att bli make up artist, men roligt hade det varit.

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0